30 Mart 2015 Pazartesi

uyku sayıklamaları volume 19 - that sexy ad.


Eğer müsade ederseniz 40 yıllık "CONSUME, OBEY, DIE"'ı
"CONSUME, OBEY, BREED" diye değiştirmek istiyorum.
Çünkü:

1) Bu sistem içinde ölmek; bir kaçış, bir kurtuluştur.

2) Sistem bizim yaşamamızı ve çoğalmamızı ölmemizden daha çok istiyor. Vahşi kapitalizm, bireyi ölene kadar kurutur (sömürür) ama kişi çocuk yapmadan ölürse geriye ne kalır? Sistem kimi, neyi sömürür? Dolayısıyla bireylerin sürekli olarak "var olması", önünde havuç sallanan koşu bantlarına genç ve umutlu insanların geçmesi, böylece çarkların dönmeye devam etmesi lazım. Belki de günümüzde cinsellik bu yüzden gözümüze bu kadar sokuluyor (Aslında çoğalmayı da itaat etmenin içine dahil edebiliriz ama madem tüketmek ayrı olarak belirtildiyse üremenin de kendine ait bir yeri olması gerektiğini düşünüyorum).

3) Bu slogan (consume, obey, die) tabii ki vahşi kapitalistler tarafından değil, kapitalizm karşıtları tarafından yaratılmıştır. Büyük ihtimalle de benden çok daha akıllı insanlar tarafından yaratıldığını düşünüyorum. Fakat "consume" ve "obey" kapitalizmin insanlardan yapmalarını istediği şeyler gibi dururken sonundaki "die" ise araya karışan zenci repçi (araya karışan bu durumda kapitalizm karşıtları oluyor) tadı veriyor. Kapitalizm eleştirisi/karşıtlığı insan ırkının en temel içgüdülerinden biri olan ölüm korkusu suistimal edilerek yapılmaya çalışılıyor. Umarım bu sloganı yaratanlar da bu durumun farkındalardır. Tüketim ve itaat, kapitalizmin sonu gelmeyen kâr kaynaklarıdır, Ölüm ise, üstünden kâr sağlanabilen bir şey olsa da, sonu belli, ucu kapalıdır. Yani sistemin yaşama olan ihtiyacı, ölüme olan ihtiyacından daha çoktur, dolayısıyla bu sloganda "üre"nin yerinin "öl"'den daha etkili, daha önemli ve daha fikir olarak daha korkunç (tıpkı sloganın hedeflediği gibi) olduğunu düşünüyorum.

3) İhtiyari (opsiyonel):"FORGET", dördüncü madde olarak eklenebilir.

4) Aaa doğru lan, daha önce niye düşünmedim: "En az üç çocuk doğurun." Hülooğ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder